Jäsentiedote 3 / 2017

Hyvä Lukijani,

Tulevan kaksivuotisen kautemme selkein ´kärkihanke´ on sukukirjamme tuottami-nen seuraavaan sukukokoukseemme mennessä. Kirjan sisällöstä on koossa runsaat 85%, mutta etenkin 1800/1900-lukujen taitteesta nykypäivään ulottuvien tietojen tarkistaminen ja täydentäminen edellyttävät vielä ponnisteluja. Omat haasteensa tuovat myös kirjan taitto ja painatuksen rahoittaminen. Jäsenistö voi tukea kirjan synnyttämistä ennakkotilauksin tai vaikkapa useammankin niteen hankintapäätöksillä. Kirja on erinomainen valinta merkkipäivä- tai joululahjaksi. Laittakaa vihje korvan taakse.

Kirjan ohella vuosien 2017-19 aikana `Herraset`-sukutiedote tullaan toimittamaan jäsenistölle neljä kertaa vuodessa. Lisäksi kotisivustoamme täydennetään ja kehitetään edelleen. Uusi muistelmakirjoituskampanja käynnistyy ensi vuoden puolella ja sukuun liittyviä valokuvia ryhdytään keräämään sekä kirjaa että seuran arkistoon myöhempää käyttöä varten. Muiden päätösten ohella kokousväki evästi uutta hallitusta lukuisilla neuvoilla ja kysyimme Partaharjussa myös kirjallisesti osallistujien mielipiteitä ja toiveita mm. sukukirjasta, oheistuotteista, viestinnästä ja tulevista sukukokouksista.

Seuran hallitus käsittelee kaikki annetut vastaukset yksityiskohtaisemmin ja ottaa toiveet huomioon toimintasuunnitelmamme puitteissa. Kiitos mielipiteistä! Kokouksen päätöksellä seuraava sukutapaamisemme on kesällä 2019 Kuopiossa

Parhain terveisin Hannu

Jäsentiedote 2 / 2017

Niin se talvi meni ja kesällä on edessämme Herrasten sukukokous. Nyt on aika varmistaa osallistumisesi päivän tilaisuuksiin. Ohjelman, ilmoittautumisen ja muut ohjeet löydät Sukukokoukset-valikosta. Kokousinformaatio on lähetetty jäsenillemme kirjeitse. Toivon, että Sinä ja mahdollisimman moni muu sukukuntamme jäsen noudattaa kutsua saapua Partaharjuun. Kokouksessa voit vaikuttaa seuramme tulevaisuuteen mm. ottamalla kantaa hallituksen laatimiin luonnoksiin seuraavan kaksivuotisenkauden toiminnasta tai tuoda esille omia ajatuksiasi ja toiveitasi. Mutta ennen seuran virallista kokousta aloitamme päivän maailman korkeimmassa kirkossa sekä nautimme tasokkaan lounaan. Kun järjestöasioissa on tehty hyvät päätökset ja uusi hallitus saanut jäsenistön evästykset, saamme heittäytyä ohjel-mansuorittajien puhe- ja musiikkiesitysten pyörteisiin savolainen huumorin pilke silmäkulmassa. Ja lopuksi kahvitellaan.

Tervetuloa! Nähdään Partaharjussa, Hannu

Jäsentiedote 1/2017

Hyvät sukulaiseni,

Minulla on ilo raottaa Sinulle jo verhoa ensi kesän sukujuhlastamme Pieksämäen Partaharjussa 12.8.2017. Aloitamme päivän lyhyellä hartaushetkellä Ristikiven kirkossa, joka jo tilana on erikoinen kokemus. Päivän avausta seuraa maittava lounas toimintakeskuksen ravintolassa. Kun sielu ja ruumis ovat ravitut, siirrymme kokoustamaan seuran tulevan kaksivuotisen kauden asiat. Aluksi jäsenistö pääsee ilmituomaan käsityksensä hallituksen toimista kaudella 2015-17. Sen jälkeen luodaan katse tulevaan ja valitaan seuralle uusi hallitus, jonka tehtäviksi hyväksytään toimintasuunnitelma ja talousarvio vuosille 2017-19. Lisäksi evästetään hallitusta muullakin jäsenistön esille ottamalla ohjeistuksella. Erityisesti keskustelua odotetaan sukukirjahankkeen jatkosta ja rahoitusvaihtoehdoista

Kun viralliset päätökset on tehty, seuraa tapaamisen viihteellinen osuus. Lyhyiden puheiden lisäksi luvassa on musiikkia sekä suvun jäsenten että ulkopuolisten esittämänä.

Eikä huumoriakaan ole unohdettu. Taikuuden maailmaan meitä johdattelee yläsavolainen ”silmänkääntäjä” Olli Minkkinen, aina ei järki voi uskoa todeksi kaikkea sitä, minkä silmä näkee! Juhlavalmistelujen ohella jatkamme toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen valmistelua, seuran tunnuksin varustettujen myyntiartikkeleiden suunnittelua ja tuottamista sekä kotisivujen täydentämistä. Sukuseurojen verokohtelu ja alv-kysymykset ovat työllistäneet rahastonhoitajaamme koko talvikauden. Ja tutkijamme jatkavat tahollaan sukutietojen kartuttamista.

”Kevättöitä” siis piisaa, Hannu